הוט קוטור

אתר אופנה ישראלי

נשים

מה השמלה אומרת עליך. איך לבחור שמלה?

כמעט ואין אישה שלא אוהבת שמלות! מדובר בפריט לבוש נוח במיוחד, שלרוב נראה טוב, מעין מראה לא מתאמץ אבל מנצח.

עם זאת לא כולנו הנשים בעלות מבנה גוף זהה, ועל כן חשוב לדעת כיצד להתאים את השמלה למבנה גופך. אז נכון, אמנם לא כולנו למדנו קורס סטיילינג בחיינו, אך במקרה זה כל מה שאנו צריכות לעשות הוא פשוט – להקשיב לגוף שלנו, ולהעניק לו את הטוב והמתאים ביותר.

אין מה להגיד – שמלה בישראל הפכה בשנים האחרות לפריט לבוש חובה הנמצא כמעט בכל ארון של בנות ישראל. השמלות מותאמות כמו כפפה ליד לקיץ הישראלי החם והלח מה שהופך את השמלות לאולטימטיביות במיוחד. עם שמלה ואקססוריז מתאים, כל המראה ההופעה שלנו יכולים להשתנות בהתאם לאירוע שהולכים אליו.

 

אז איך עושים את זה נכון? עקרונות מנחים

 

תחילה, חשוב להכיר היטב את הגוף שלנו. חשוב להבין מה אנו רוצות להבליט, אילו חלקים בגופנו אנחנו אוהבות יותר או פחות. כך למשל פנים, צוואר, כתפיים, רגליים ועוד. בעזרת גזרה מסוימת, צבע, סוג בד, סוג מחשוף, אורך וכו' אנו יכולות להבליט את האוזרים המועדפים עלינו. מנגד, אזורים שאנו אוהבות פחות אנו יכולות לטשטש באמצעות אלמנטים טרנדיים מתאימים.

שנית, בגדים תחתונים – גם אם לא רואים אותם, לא מרגישים אותם ואף אחד חוץ מכן לא יודע שהם שם – הם שם, ועליכן לדעת להתאים אותן לסוג השמלה. הלבשה תחתונה לא נכונה ולא מתאימה יכולה ליצור חיתוכים ובליטות מיותרות בגוף שיראו אותם דרך השמלה שלכן.

שוכבת על סלע
ייצוגית וסקסית

התאמה אישית לכל מבנה גוף

 

1 . טשטוש הבטן – במידה והחלטתן כי אתן מעוניינות לטשטש את אזור הבטן שלכן באמצעות השמלה, מומלץ שתלבשו שמלות בגזרות ישרות, מחויטות, א-סימטריות, או כאלה עם הדפסים מעניינים ושילוב צבעים. שמלות בגזרות מעטפת יעשו את העבודה גם כן. במידה ואתן רוצות לטשטש את הבטן, חשוב כמובן לבחור בגזרות רפויות ולא צמודות מידי, ולבחור בגדים ובדים נשפכים. עם זאת, שימו לב כי בגדים רחבים מידי, סטייל גלביות רחבות במידה גדולה מהמידה שלכן עלולים להעניק לגופכם מראה כללי גדול, שאינו תואם כלל את מבנה הגוף האמיתי שלכן.

מה לא לעשות – טשטוש הבטן לא יתקיים בצורה טובה אם תלבשו שמלות צמודות העשויות מטריקו או לייקרה, שמלות עם תפר מעל הבטן (שיוכלו להעניק לכם מראה הריוני לא רצוי) וכן שמלות עם קישוטים או הדפסים באזור הבטן, שמושכות את המבטים וההתמקדות בדיוק לאזור שאותו בחרתן לטשטש.

 

  1. טשטוש אזור האגן והירכיים – למי שלא מרוצה מאזור האגן והירכיים שלה ומעוניינת למצוא שמלה מחמיאה שתעניק לה מראה מנצח, מומלץ ללבוש שמלות בגזרות A או בגזרות ישרות אחרות. כמו כן, מומלץ לדאוג כי חלקו התחתון של השמלה יהיה בצבע חלק, על מנת לא לגרום לבולטות מיותרת באזור זה. החלק העליון של השמלה יכול להיות עם כתפיות עבות או שרוולים. כמו כן תוכלו להוסיף לשמלה חגורה או קישוט מסוים ולקבל את הלוק המושלם.

מה לא לעשות – שמלות צמודות בגזרות כמו עפרון יעשו בדיוק את העבודה ההפוכה, וידגישו ויבליטו את האגן והירכיים שלכם. מעבר לכך, מומלץ להמנע מבדים עבים מידי שיכולים להוסיף נפח לאגן ולגרום לו להראות גדול יותר ממה שהוא באמת.

  1. טשטוש החזה – ישנן נשים אשר קיבלו מתנה מהטבע (או מהמנתח) והן בעלות חזה גדול. עם זאת, למרות כי מדובר באזור סקסי בגוף, לא כל הנשים מעוניינות לחשוף אותו. מה גם, שישנם אירועים (כמו אירועים של מקום העבודה, אירועים של הילדים שלנו וכו') אשר מצריכים אותנו דווקא להשאר צנועות באזור החזה על מנת לשמור על מראה הולם ומתאים לסוג האירוע.
    על מנת ללבוש שמלה מתאימה לנשים עם חזה גדול, העדיפו שמלות חלקות ללא קישוטים או הדפסים באזור החזה. זאת על מנת לא למשוך תשומת לב מיותרת לאזור זה. לעומת זאת, שמלות עם מחשוף עמוק, מראה שכבות או בדים נשפכים דווקא יעשו עמכם חסד ויעניקו לכם את הטוטאל לוק המושלם לסוג החזה שלכן.
    מה לא לעשות – בניגוד לדעה הרווחת לסגנון לבוש לנשים בעלות חזה גדול, דווקא הבדים החונקים והסגורים מעניקים אשליה של חזה גדול יותר. כך למשל, שמלות סגורות וצמודות עם כתפיות צרות יעניקו לחזה שלכן מראה לא פרופורציונלי ולא הולם.

 

  1. טשטוש אזור פלג גוף עליון – במידה ואתן רוצות לטשטש את אזור פלג הגוף העליון שלכן, תוכלו לבחור בשמלות בגזרת A או פעמון. גזרות אלה יעניקו נפח באזור המותן והירכיים וידגישו את אזורים אלה במקום האזורים העליונים. חלקו העליון של השמלה מומלץ שיהיה חלק ובהיר כדי לא ליצור בולטות לא רצויה. כמו כן, שמלות בעלות מחשופי V יעשו עמכן חסד ויעניקו לגופכן מראה צר יותר וסקסי יותר.
    מה לא לעשות – לא מומלץ ללבוש שמלות פסים, כאשר הדפס הפסים הוא לרוחב. פסים לרוחב עלולים ליצור אשליה של גוף רחב יותר, ולהבליט בדיוק את החלק שאתן לא מעויינות להבליט. מעבר לכך, גם שמלות סטרפלס ומחשופי סירה אינם מתאימים למבנה גוף זה.

 

  1. אורך מומלץ של שמלה – כמובן שישנן אינספור גזרות ואורכים של שמלות. החל משמלת המיני הוותיקה, ועד לשמלת המקסי, שמלת המידי ועוד. עם זאת, אורך השמלה המומלץ למרבית הנשים הוא שתי אצבעות מעל הברך ומעלה. אורך זה הוא ממוצע ומותאם לרוב הגזרות, אינו ארוך מידי ואינו קצר מידי.
    נוסף על כך, חשוב לזכור, כי בניגוד לדעה הרווחת שמלות מקסי ארוכות יכולות להיות מחמיאות גם לנמוכות. זאת מכיוון כי הן יוצרות מראה ארוך ורזה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *