הוט קוטור

אתר אופנה ישראלי

טיפים

החורף בדרך: מה קונים מתנות לילדים?

ריכזנו עבורכם מידע על המתנות שכל ילדה וילד מחכים להן

מתנות לילדים הן אתגר עצום. עם כל כמה שאנחנו אוהבים אותם (בין אם הם שלנו או של מישהו אחר), קשה לומר שאנחנו מבינים אותם. יש משהו בילדים שהופך אותם ליצורים מעולם אחר כמעט, ולמבוגר, אפילו אם הוא צעיר מאוד ברוחו, קשה להיכנס אליהם לראש. מעטים מאוד הם, למשל, סופרי הילדים שבאמת הצליחו להבין את נפשו של הילד. הרבה ניסו ונכשלו. ובכל זאת, לפעמים אין ברירה, ומוטל עלינו לנחש מה יאהבו ילד או ילדה מסוימים. זה קורה ביום ההולדת שלהם, ובחגים. כשמתקרבים החגים, ואצל הילדים מתעוררת התקווה שיקבלו מתנה כזו אחרת, כדאי לנו לעשות מסע דמיוני חזרה אל הילדות שלנו עצמנו, אבל לא לשכוח להתאים אותה אל רוח הזמן. סביר להניח שאם הילדים של היום היו חיים בעבר, כשאנחנו היינו ילדים, הם היו אוהבים את אותם דברים כמונו. אלא שנתקשה מאוד למצוא היום בחנויות את מה שמצאו שם הורינו כשהיינו ילדים (אם זה בשנות השישים, השבעים, השמונים או התשעים – של המאה הקודמת!). ועדיין, יש דברים שאינם משתנים. בהמשך נגיע לגולת הכותרת, המתנה שעובדת תמיד, בכל זמן וחג: פיג'מה לילדים, ובמיוחד פיג'מה לילדים של קדס. אבל לפני זה – כמה אפשרויות, לא פחות טובות.

 

מנדנדת העץ אל הרובוט

ילדים אוהבים צעצועים. זהו חוק טבע שכזה. אבל אם בעבר הרחוק היה מספיק לעניין אותם בנדנדה מעץ, או רכבת חשמלית, הרי שהיום המבחר הוא עד כדי כך עצום, שהילדים עצמם כבר מבולבלים. לפני שקונים צעצוע לילד, מומלץ לכן לעשות תחקיר קטן. אין צורך במשהו מקיף במיוחד, וגם לא הכרחי לשכור לשם כך אנשי אקדמיה. מספיק לשוטט קצת באתרי אינטרנט שבהם נמכרים היום צעצועים לילדים, ולראות לאן נושבת הרוח. פעם גם היה נהוג להבדיל באופן חד משמעי בין מתנות לילדות, ומתנות לילדים. כאילו יש דברים שרק בנים יכולים לעשות, ולעומת זאת, דברים שרק בנות מתעניינות בהם. כיום הגבולות מטושטשים בהרבה, כמו גם צבעי הכחול והוורוד שהתערבבו להם זה עם זה. ילדות מסוימות ישמחו לקבל מסלול מרוצים (ויש גם כאלה בצבע ורוד! למי שמתעקש על שמירת המסורת), ויהיו בנים שלא יתביישו בחיבתם לבובות שבאות עם ערכת טיפוח. לכל המגדרים אפשר תמיד לקנות את הצעצועים הקלאסיים, מעודכנים להיום: ערכת רופאה, קסילופון, קוביות מכל סוג או רובוט קטן. ומומלץ גם רובוטית!

נדנדה לילדים
נדנדת עץ מסורתית (תמונה: pxhere)

להרגיש כמו מבוגרים

למרות שילדים לא הולכים לעבודה, ולעתים גם לא הולכים עדיין אפילו לבית ספר, יש לא מעט ילדות וילדים שישמחו מאוד לאביזר שנראה כמו כזה של מבוגרים, אבל מעוצב בשפה שמתאימה לגילם הצעיר ויכול לשמש אותם כמעט כאילו היו מבוגרים. במחלקת מוצרי ה"כמו-מבוגרים" אפשר למצוא אביזרים מלהיבים כמו מזוודה (עם ציורי הדמות האהובה על הילד או הילדה), שולחן עבודה זעיר (שישמש את הילדים למלאכת יד או אירוח חברים), מטבח מיניאטורי (וגם כאן כדאי מאוד לאפשר לבנים להשתמש בו לא פחות מאשר לבנות), כלי רכב למיניהם (צעצוע רב דורי שאף פעם לא אובד עליו הכלח, שנתפס כאילו נועד לבנים בלבד, אבל ברור שמדובר בהטיה מגדרית), פנס (שיעזור להם באמת בשעת לילה) או גלובוס.

 

אימפריה של ילדה בפיג'מה

הוויכוח אם ילדים אוהבים לקבל פריטי לבוש כמתנה הוא נצחי, ולא נוכל להכריע אותו במסגרת זו. כל ילד או ילדה הם גם שונים, כמובן: יהיו ילדים שיקפצו מאושר אם יקבלו זוג מגפיים או מכנסיים לילדים כמתנה לחגים, לקראת החורף המתקרב, ויהיו כאלה שיעקמו את אפם. אבל אין כמעט ספק שיש פריט לבוש אחד, שכל ילד או ילדה מרגישים קרובים אליו, וזוהי הפיג'מה. יש משהו בפיג'מה שמסמל את עולם הילדות, גם עבור מבוגרים. בפיג'מות יש משהו חמוד, תמים, הן כאילו מתקיימות להן בתוך סרט מצויר, שבו לא צריך לקום בבוקר ולצאת לעבודה, או לענות לשיחות מהבנק. ילדים מרגישים פשוט קשורים לפיג'מות שלהן. יותר מכל פריט אחר, זהו בגד שאתו הם חולמים את חלומות הלילה שלהם, אתו הם מתכרבלים עם הבובות שלהם במיטה, ואתו הם קמים בבוקר ורצים אל מיטת ההורים. אפילו שמה של הפיג'מה הוא שם עדין ומתוק, למרות שבמקור מדובר במילה פשוטה בהינדית שבסך הכול אומרת "מכנסיים רפויות". פיג'מות, על כל פנים, הן מתנה מושלמת. מצד אחד הן ממלאות צורך קונקרטי, ולכן כל הורה ישמח לראות את ילדיו מקבלים פיג'מה כמתנה, ומצד שני – הן מעניקות לילד או לילדה את פריט לבוש אידיאלי, שלא צריך לענות על שום דרישה של החברה. יותר מזה:  לא לובשים אותן מחוץ לבית! מה יותר כיף? אמנם, מבחר הפיג'מות הוא גדול, וההתלבטות גדולה. למרבה המזל, תמיד אפשר ללכת על פיג'מות לילדים של קדס. במובן מסוים, זאת בחירה שאי אפשר לטעות בה. הבד הוא מאיכות מעולה, מגון הדגמים אינסופי, ואיכשהו ההתאמה לילדים היא מושלמת. מה הסוד שם? אין לדעת. אבל סיכוי גדול שמי שמנהל את קדס היא ילדה בת שש, שיושבת בקומה העשרים וחמש של בניין רב קומות במנהטן, לבושה בעצמה בפיג'מה.

 

קדס
פיג'מות לילדים של קדס (keds)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *